יו"ר ועדת הכספים הציג את התקציב וטען: "נראה ירידה אמיתית במחירים"

איתי גדסי 1 Comment on יו"ר ועדת הכספים הציג את התקציב וטען: "נראה ירידה אמיתית במחירים"

יו"ר ועדת הכספים בפתח דיוני התקציב: "לאחר שנתיים של שעבוד של כלכלת ישראל לאינטרסים אישיים ופוליטיים אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף". שר האוצר ליברמן הוסיף: "חיכינו ליום הזה שלוש וחצי שנים, שזו הפעם האחרונה שהכנסת אישרה תקציב"

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר פתח הבוקר (שלישי) במליאת הכנסת את הדיון המשולב בחוקי התקציב, הציג את הסעיפים העיקריים ואמר: "אני מתרגש להציג בפניכם את הצעת תקציב המדינה לשנת 21-22 יחד עם חוק ההסדרים שגדוש ברפורמות שנועדו לסייע לשכבות החלשות, לטפל ביוקר המחיה, ולזרוע מנועי צמיחה שיצעידו את כלכלת ישראל קדימה. לאחר שנתיים של סטגנציה, שעבוד של כלכלת ישראל לאינטרסים אישיים ופוליטיים אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף.

סרטונים: דוברות הכנסת

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בשנים האחרונות אנחנו עדים לעליית מחירים דרמטית כמעט בכל מוצרי הצריכה. הרבה שואלים ובצדק מה עושה הממשלה בנידון? ואני שואל את אלה שרק אתמול אחזו בהגה והיום ממהרים להאשים אותנו, מה אתם עשיתם בנידון? מה עשיתם כשמחירי הפירות והירקות התייקרו פי 2 בשנים האחרונות? מה עשיתם עם העובדה שמחירים על כל מוצרי הבסיס חשמל והתמרוקים התייקרו בישראל יותר מאשר באירופה? מה עשיתם עם העובדה שישראל היא המדינה התשיעית בעולם במדד יוקר המחיה? לא עשיתם כלום.

אז אני רוצה לבשר לכם משהו בעוד כמה חודשים אנחנו נכנס לסופר ונראה שלא צריך להוציא הון בשביל לקנות מוצרי בסיס, נראה ירידה אמיתית במחירים ונרגיש גידול בהכנסה הפנויה של כל אזרח ואזרחית. זה יקרה בזכות התקציב שאנו מביאים כאן היום. תקציב מהפכני שמכוון לשלוש מטרות – סיוע לשכבות החלשות, הורדת יוקר המחיה, רפורמות תשתיתיות ומבניות שיזניקו את כלכלת ישראל קדימה ויגבירו את התחרות".

שר האוצר, אביגדור ליברמן ביקש לעלות לדוכן לברך את ח"כ קושניר והוסיף: "זה לא הנאום של שר האוצר על התקציב, את זה אני אעשה מחר. היום באתי בעיקר לדבר על הסימבוליקה ולברך את אלכס קושניר. היום השני לנובמבר יום הצהרת בלפור, ואנחנו מביאים את התקציב ביום הזה. עצם הבאת התקציב תוך 142 יום מהקמת הממשלה מראה שעשינו עבודה, וחיכינו ליום הזה שלוש וחצי שנים, שזו הפעם האחרונה שהכנסת הצביעה על התקציב".

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
אביגדור ליברמן,

דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ ווליד טאהא, הציג את פרקי התקציב שהכינה ועדת הפנים והוסיף: "כשרוצים לבדוק עד כמה המדינה מתעניינת באוכלוסייה כל שהיא, הולכים לספר התקציב, פותחים אותו ורואים איפה האוכלוסייה הזו ואיפה הצרכים שלה נמצאים בספר התקציב. זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שהחברה הערבית נמצאת בספר התקציב. בניגוד לכל השנים שעברו זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שכל מי שירצה לבדוק יוכל לפתוח את ספר התקציב ולראות שהחברה הערבית נמצאת שם.

וואליד טהאא

דני שם טוב, דוברות הכנסת

אנחנו לא אומרים שהגענו לכל מה שרצינו, אבל כהתחלה של פעם ראשונה אנחנו מקווים באמת שכל הנוסעים הקשורים לחברה הערבית יהיו תמיד על השולחן, שהמדינה תטפל בהם ושנחליף את השיח המסית שלא מתבסס על שום אמת, שיש לו מטרה פוליטית אחת לטרפד את האפשרות שתקציב המדינה יעבור. מטרה פוליטית זולה".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון: "בוועדה שלי זכינו שחברי האופוזיציה השתתפו עניינית והשפיעו על החקיקה בלי פוליטיקה. עדיין יש לי צביטה בלב וכאב כשאני מסתכל על ספסלי הליכוד. אני יודע שכל אזרח רביעי במדינה הוא ליכודניק ואני רוצה את השותפות עם שליש מהעם היהודי ורבע מהחברה הישראלית שנמצא בליכוד. משהו השתבש בפוליטיקה הישראלית בשנתיים האלה ופגע באפשרות לשותפות הזו אבל אני לא שוכח שאנחנו נצטרך להתאמץ לתת ביטוי הקשבה ושותפות עם האזרחים עם תפיסת עולם של הליכוד. אבל עם ישראל צריך תקציב, בשעת משבר מנהיגותי שלא היה כדוגמתו בתולדות הפוליטיקה הישראלית, 4 מערכות בחירות בשנתיים , התיקון של הנזק והמצב הלא נורמלי הזה זה הבאת התקציב".

מיכאל ביטון,

דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, ח"כ גלעד קריב: "אני לא יכול להתעלם מהעובדה שאנחנו מציגים היום את תקציב המדינה לאחר שלוש שנים שהבית הזה לא דן בכך, כאשר במליאה אין ולו נציג אחד של סיעות האופוזיציה. כנראה שהפיליבסטר המיותר נגד חוק קרן העושר שנועד להעשיר את הקופה של הדורות הבאים, כנראה שהפיליבסטר המביש הזה חשוב יותר מהשתתפות בהצגת פרקי חוק ההסדרים". יו"ר הכנסת מיקי לוי הוסיף: "נותר להצטער על כך".

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

דני שם טוב, דוברות הכנסת

מיקי לוי

דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן הוסיפה: "אני חושבת שהעדרם המוחלט של חברי האופוזיציה כאן הבוקר בהנחת התקציב, זה ביזיון וזה מעיד בעיקר על הצביעות שבה הם מאשימים אותנו, ותמונה אחת שווה יותר מאלף מילים".

על דיוני הוועדה אמרה ח"כ רייטן: "עבודת הועדה היא באמת זכות גדולה לעמוד בראשה ולנהל דיונים שעוסקים כפשוטם בחיים הפשוטים של האנשים, בחיים הפשוטים של החוליות שלעיתים נקראות החוליות החלשות של המדינה. לזכותי הרבה יאמר שהייתה לנו באמת עבודה של כמעט חודשיים יום וליל, עבודה מורכבת מאתגרת, מעניינת. שמענו את האזרחים, ראינו את האנשים שצריכים אותנו ולא ראו אותם. לא מעט באו אליי אימהות של ילדים נכים שבבכי סיפרו לי שבשנים הקודמות, סילקו אותם מהועדה, לא הקשיבו, לא ראו את הצרכים הקטנים האישיים, את מאות השקלים בחודש לקנות חיתולים. לא ראו ולא שמעו אותם והיא באה אליי בסוף הדיונים לחצה את ידינו ואמרה לנו תודה. רק בשביל הרגעים האלה היה שווה לעבור השמצות לעבור קריאות ביניים חסרות רמה ויסוד, בשביל אותם רגעים אלו שאנחנו נמצאים כאן לשרת את האזרחים זהו המהות שלנו כולה".

יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, ח"כ יוליה מלינובסקי, הציגה את שתי הנושאים המשמעותיים שהכינה הוועדה בראשותה – המטרו והרפורמה בכשרות: "חוק המטרו עבר מתחת לרדאר התקשורתי וטוב שכך. מצד שני מדובר בפרויקט הכי יקר בתולדות מדינת ישראל- 150 מיליארד שקל. אנחנו לא נראה את המטרו מחר, זה ייקח זמן. חוק המטרו מתגלגל בממשלה מ-2012 ולא העיזו להתקדם הרפורמה התגלגלה וזה לא עניין אף אחד. אז האזרחים יעמדו בפקקים. ופתאום הגיעה הממשלה והתברר שאפשר להתקדם. זה לא יקרה מחר אבל התחלנו, יש תכנון, מקימים רשות. כי לעשות זה מפחיד, לדבר שטויות זה חופשי. אז איך אומרים הכלבים נובחים והשיירה עוברת, השיירה תלך עוד הרבה שנים קדימה. אז שימשיכו לנבוח ואנחנו נמשיך לעבוד אז נעשה מטרו ונעשה רפורמות והכלב נובח מה לעשות.

נושא הכשרות זה נושא רגיש כי שם היה רגש. ניסו להפוך את זה לנושא הדת. שום דבר, זה הכל כסף וכסף ושליטה וכבוד. הרבנות הראשית מזמן צריכה רפורמות ומי שמעונין שיקרא דוח מבקר המדינה על מה שקורה שם. הכנסנו פיקוח פרלמנטרי אדוק על כל הרפורמה. כמובן שזה אמור להוזיל לנו את יוקר מחיה. בגדול עשינו פה היסטוריה מה שלא העזו לעשות 73 שנה אנחנו עשינו. זה כוחה של הממשלה הזאת, ממשלה שבאה לשנות ולא להתעסק רק בקומבינות פוליטיות".

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן: "כאן כולם צריכים להניח לתקציב לעבור כי הוא של אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל. תקציב הוא לא משחק וכלי פוליטי, הוא נשמת אפה של מדינה מתפקדת ומנוהלת עם סדרי העדיפויות, עם תכנון ארוך-טווח של משרדי הממשלה, עם תוכניות חומש ורפורמות מקיפות כמותן לא נראו עשרות שנים. תוכניות שהעלו אבק בקלסרים קורמות פתאום עור וגידים. כמי שעומדת בראש הקואליציה ראיתי מקרוב את המאמצים הכבירים של כל השותפים בה כאשר מטרה אחת לנגד עיניהם – הוצאת המדינה מהקיפאון. באחריות, בשיקול דעת התגברנו ביחד על כל החסמים והמכשולים וטובת האזרח היא זו שהנחתה אותנו. השיתוק הפוליטי ממנה יצאנו רק לפני ארבעה חודשים נתן את אותותיו בתחומים רבים. בחירות נוספות כעת כפי שהיו רוצים לראות אולי באופוזיציה הן ההגדרה המילונית לטירוף הדעת ולחוסר אחריות קיצוני".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    התחשבות בשכבות החלשות.
    1.מס על החד פעמי
    2.מס על שתיה מתוקה
    3. עליית מחירי הארנונה
    4עליית מחירי החשמל
    5. פיטורי 4000 משגיחי כשרות ומפקחי כשרות
    ועוד דברים שאנחנו אפילו לא יודעים באמת התחשבות כזאת לא ראינו.